ChatGPT reklamlı mı olacak? OpenAI’den dikkat çeken açıklama

ChatGPT Başkanı Nick Turley, OpenAI’nin gelecekte ürünlerinde reklam göstermeyi düşünebileceğini, ancak bunun yalnızca “düşünceli ve zevkli” olması halinde uygulanabileceğini söyledi.

Turley, yapay zekâ sohbet robotunun geleceğiyle ilgili soruları yanıtlarken, reklam konusunu tamamen reddetmedi. Ancak, bu durumun ChatGPT deneyimini olumsuz etkilememesi gerektiğini özellikle vurguladı.

“İnsanların ödeme yapmak istemediği bazı pazarlar olabilir. Bu noktada, farklı gelir modelleri devreye girebilir. Ama bunu çok dikkatli yapmamız gerekir. ChatGPT’yi değerli kılan şey, kullanıcıların en doğru ve faydalı cevabı alabilmesi; burada başka hiçbir paydaş olmamalı.”

Reklamsız deneyim yine de öncelikli

Turley, reklamsız bir ChatGPT deneyiminin korunmasının hâlâ en öncelikli hedef olduğunu belirtti. Reklamların tamamen dışlanmadığını, fakat asla düşüncesiz bir şekilde uygulanmayacağını dile getirdi:

“Reklamları kategorik olarak reddetmiyorum, ancak eğer uygulanacaksa çok özenli ve kaliteli olmalı.”
Ayrıca, reklamların öncelikli olarak ChatGPT’de değil, OpenAI’nin geliştirdiği diğer ürünlerde görülmesinin daha olası olduğunu da ima etti.

ChatGPT ücretli aboneliklerle yoluna devam ediyor

Şimdilik ChatGPT reklam içermiyor. Ancak Turley’in açıklamaları, abonelik modellerinin daha da çeşitlenebileceğini gösteriyor.

OpenAI kısa süre önce Gmail entegrasyonunu kullanıma sundu. Fakat en gelişmiş özellikler, aylık 200 $ / £200 ücretli ChatGPT Pro aboneliğinin arkasında.

ChatGPT Plus: Aylık 20 $ / £20 ile temel avantajlar sunuyor.

ChatGPT Pro: Çok daha yüksek bir ücretle en güçlü özellikleri sağlıyor.

Birçok kullanıcı, ücretsiz ve ücretli sürümler arasındaki farkın oldukça büyük olduğunu düşünüyor. Bu da yapay zekâ hizmetlerinin gelecekte daha çok premium aboneliklere dayalı olacağına işaret ediyor.

Kullanıcıların düşüncesi: Reklam mı, yüksek ücret mi?

Bazı kullanıcılar, reklamsız ama yüksek ücretli abonelikler yerine, reklamlı ama ücretsiz tam erişim seçeneğini tercih edebileceklerini dile getiriyor.

Benzer şekilde, Google da Pixel telefonlarda sunduğu Gemini yapay zekâ özelliklerini başlangıçta ücretsiz verse de, bir süre sonra ücretli hale getirmişti. Bu durum, yapay zekâ hizmetlerinin geleceğinin giderek “ödeme duvarlarının” arkasına taşındığını gösteriyor.

Related Posts

Elektrikli uçakla irtifa rekoru

“SolarStratos” uçağıyla 9 bin 521 metre yükseğe çıkan İsviçreli pilot, elektrikle irtifa rekorunu kırdı.

Yapay zeka sistemleri kavgaya tutuştu! Şaşırtan deney

Deney kapsamında OpenAI’nin GPT-4o mini modelini kullanan 500 YZ sohbet botu, belirli kişilik özellikleriyle bir araya getirildi. Ardından reklam veya algoritma desteği olmayan basit bir platformda etkileşime girmelerine olanak tanındı. Elde edilen …

Google’a 34,5 milyar dolarlık teklif

Google’ın satma niyeti olmamasına rağmen yapılan bu “beklenmedik” teklif, ABD’de devam eden tekel davasının ve Chrome’un zorunlu satışı olasılığının yarattığı belirsizlikten faydalanma girişimi olarak değerlendiriliyor. Üç yıl önce kurulan ve Nvidia …

Battlefield 6 Beta rekorlarını alt üst etti

Oyun dünyasının en çok beklenen serilerinden biri olan Battlefield, yeni oyunuyla daha çıkmadan rekor kırmaya başladı. Açık beta sürecine giren Battlefield 6, sadece birkaç gün içinde Steam platformunda eş zamanlı oyuncu sayısında tüm zamanların …

Bu oyunların adını daha önce duymadığınıza eminiz

Bugün size öyle oyunlar göstereceğiz ki, cebinizden tek kuruş çıkmadan keyifle saatlerinizi harcayabilirsiniz.

İnternetsiz mesajlaşma uygulaması Bitchat artık App Store’da

Twitter’ın kurucu ortağı ve Block şirketinin CEO’su Jack Dorsey, bu ay başında geliştirdiği yeni nesil mesajlaşma uygulaması Bitchat’i App Store üzerinden kullanıcıların hizmetine sundu. Uygulama, Bluetooth teknolojisini kullanarak yakın mesafedeki …