Necla DALAN
Bulundukları sektörlerde büyümeye odaklandıklarını söyleyen Vakko CEO’su Jaklin Güner, “Çengelköy’deki Sumahan Otel’i kiraladık. Uzun vadeli bir kiralama oldu. İstanbul’un en kıymetli binalarından birini değerlendireceğiz. 2024’ün üçüncü çeyreğinde Çengelköy’deki Vakko Hotel & Residence Sumahan olarak açarak konaklama sektöründeki yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Vakko Hotel & Residence Nişantaşı projesinde imzası bulunan Fransız mimarlar tarafından yapının mimari DNA’sı ve orijinal dokularına sadık kalınarak tasarlanacak olan otel, Boğaz manzarasına hâkim 12 adet konforlu yaşam alanıyla, kısa ve uzun dönem konaklamak isteyen misafirlerine özel kulüp sistemi ve Vakko dünyasının ayrıcalıkları ile hizmet verecek” diye konuştu.
MÜŞTERİNİN YÜZDE 70’İ YABANCI, JOHNNY DEPP DOĞUM GÜNÜNÜ NİŞANTAŞI’NDAKİ OTELDE KUTLADI
Nişantaşı’ndaki otelin resmi açılışını deprem yüzünden yapmadıklarını ifade eden Güner, “Tanıtım bile yapmadık ama otelde doluluk oranı yüzde 78-85 arasında değişiyor. Yabancı müşteri oranımız yüzde 70. Ünlü sanatçı Johnny Depp doğumgününü burada kutladı. Bu yıl Türkiye’de konser vermeye gelecek bir dünya starı da otelimizde konaklayacak” diye konuştu.
KADINLARA EŞİT İŞTE FAZLA ÜCRET VERİYOR
Jaklin Güner ile geçen hafta 8 Mart Kadınlar Günü vesilesiyle buluştuk. 10 yıldır bu görevde olan Jaklin Güner, Vakko’da kadın çalışan oranının yüzde 51 olduğunu ve bunların büyük kısmının şirketin içinden yetiştiğini anlattı. Örneğin şirketin satış direktörü, işe Vakko Beyoğlu’nda eşarp departmanında başlamış… Kadın çalışanların kurucu Vitali Hakko’dan bu yana çok önemsendiğini hatırlatan Güner, “Yönetim kadromuzun yüzde 46’sı kadın. Bizde kadınlara eşit işte fazla ücret var” dedi.
Vakko Grubu olarak 2021 yılının ikinci yarısında başlayan büyüme trendini 2022 ve 2023’te devam ettirdiklerini kaydeden Güner, şöyle devam etti: “Deprem felaketi yüzünden 2023’ün ilk yarısında ülkemizin yaralarını sarmaya odaklandık. Mayıs ayından itibaren yakaladığımız ivmeyle yılın sonunda satış ve kârlılık hedeflerimize ulaştık. 2024 bizim için özel bir yıl. Markamızın 90’ıncı yaşını kutlayacağız. Vakko’nun 1934’te Şen Şapka ile başlayan hikayesi ise Atatürk devrimleriyle birlikte doğdu. En güçlü değerimiz olan 90 yıllık mirasımıza ve Cumhuriyet devrimlerinden güç alan tarihimize odaklanarak yüzümüzü geleceğe umutla çevirmeye ve cesur adımlarla yürümeye devam edeceğiz.”
LÜKS PERAKENDE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK
Lüks peraken pazarına da değinen Jaklin Güner, “2024 yılında büyüme hızını kesse bile yine de 2023 gibi devam etmesini bekliyoruz. Stratejilerinin merkezine iyi hissettiren sürdürülebilir deneyimleri alan lüks kendini fırtınadan kurtaracak formülü her zaman bulur. Lüks dünyada krizlerden en hızlı etkilenen ama en hızlı çıkan alan. Biz de Vakko olarak yükselişimizi devam ettiriyoruz. 360 derece lüks deneyimini hayatın her noktasına taşımak istiyoruz” dedi.
“HERMES İLE BİRLİKTE KENAR DİKİŞİNİN ELLE YAPILDIĞI İKİNCİ MARKAYIZ”
ESMOD ve Ecole Hôtelière de Lausanne (EHL) olmak üzere iki okulları olduğuna da değinen Güner, EHL’nin konaklama yönetimi eğitiminde dünya çapında referans alınan bir kurum olduğunu vurguladı. Hem kendileri hem sektör için eleman yetiştirdiklerini anlatan Güner, terzi konusunda büyük ihtiyaç olduğuna dikkat çekerek şöyle devam etti:
“Eşarp bizim imza ürünümüz. Eşarbın kenar dikişini yapan makineler var ama hala Hermes ve biz sadece elle yapan markalarız. Kadınlar bu işi mükemmel yapıyor. Biz dışarıdan 40 kişilik bir ekibe yaptırıyorduk. Baktık farklı ütü stilleri gibi sebeplerden bozulmalar oluyor şirket içinde yapalım dedik. Şimdi bir atölye kuracağız. İhtiyaca göre sayı artabilir.”
patronlardunyasi.com