WhatsApp kullanıcıları dikkat: Reklamlı dönem resmen başladı

WhatsApp Reklamları Kullanıcılarla Buluştu!

WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam gösterimini son güncellemeyle birlikte hayata geçirdi. Yeni sistemde, “Durum Reklamları” adı verilen özellik devreye girdi. Kullanıcılar artık durumlar arasında gezinirken sponsorlu içeriklerle karşılaşıyor. Reklamlar, üzerinde açıkça belirtilen “Reklam” etiketi sayesinde diğer içeriklerden kolayca ayırt edilebiliyor.

Başka bir yenilik ise “Öne Çıkan Kanallar” özelliği oldu. Artık bazı hesaplar “sponsorlu” ibaresiyle kanal sekmesinde daha üst sıralarda listeleniyor. Bu sayede markalar ve içerik üreticileri daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde ediyor.

Reklam deneyimini şeffaf hale getirmek amacıyla WhatsApp, “Reklam Etkinlik Raporu” adlı yeni bir özellik de kullanıcıların hizmetine sundu. Kullanıcılar, hangi reklamları ne zaman gördüklerini, hangi markaların reklam gösterdiğini detaylı bir şekilde inceleyebilecek. Ayrıca bu bilgiler ZIP dosyası olarak indirilebilecek ve isteyen kullanıcılar her ay otomatik rapor oluşturabilecek.

Kullanıcı Gizliliği Ön Planda

WhatsApp, reklamların sadece “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceğini vurgularken, özel mesajlar ve aramaların reklamlarla kesintiye uğramayacağını belirtti. Tüm birebir ve grup sohbetler de uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Hedefli reklamlar için sadece kullanıcıların şehir, ülke, uygulama dili, takip ettiği kanallar ve önceki reklam etkileşimleri gibi sınırlı bilgiler kullanılacak. Kullanıcılar, hesaplarını Meta’nın “Hesaplar Merkezi” ile eşleştirerek daha kişiselleştirilmiş reklam tercihlerini etkinleştirebilecek.

Belirli Kullanıcılara Açık

Yeni reklam özellikleri şu an için sadece belirli beta kullanıcılarıyla test ediliyor. WhatsApp, reklam sistemini aşamalı olarak tüm kullanıcılara sunmayı ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda geliştirmeyi planlıyor.

Related Posts

Grok’un hakaret ve küfür içerikli paylaşımları tüm dünyada eleştiri konusu oldu

ABD’li iş insanı Elon Musk’ın sahibi olduğu xAI tarafından geliştirilen sohbet robotu Grok’un kullanıcılara hakaret içerikli yanıtlar vermesi tüm dünyada yankılanmaya devam ediyor. xAI tarafından geliştirilen sohbet robotu Grok, yeni geliştirilen algoritması sonrasında kullanıcıların sorularına dini, kültürel ve siyasi bağlamda ağır hakaret içeren yanıtlarla karşılık verdi. Grok’tan önce Microsoft tarafından geliştirilen Tay ve Meta tarafından geliştirilen BlenderBot 3 de sosyal medya kullanıcılarına ırkçı ifadelerle yanıtlar vermişti.

Toyota gizemli SUV’sini erteledi

Toyota benzinli SUV üretimini artırmak için plug-in araç planlarını erteledi.

Apple’ın özel planları var: Siri’den uygun fiyatlı MacBook’a kadar bu haftaki gelişmeler

Apple’ın cihazları ve yazılımları tarafında geliştirmeler yaptığı biliniyor. Yeni ortaya çıkan bilgiler, Siri’nin yapay zeka özelliklerinden akıllı yüzüğüne kadar farklı ayrıntıları içeriyor.

Bilim dünyasını karıştıran ışık: İnsan beyninin geceleri parladığı ortaya çıktı

İnsan beyni, içten içe ışık saçıyor! Bilim insanları, beynin kendiliğinden yaydığı bu gizemli ışığın kaynağını ve anlamını çözmeye çalışıyor. Bu keşif, nörolojik hastalıkların tedavisi için umut olabilir.

TRT 1 canlı izle 27 Haziran: PSG İnter Miami TRT 1 canlı yayını izle

TRT 1 canlı yayınında 2025 FIFA Kulüpler Dünya Kupası heyecanı devam ediyor. PSG ile İnter Miami bu akşam saat 19.00’da turnuvanın son 16 turu mücadelesinde karşı karşıya gelecek. Futbolseverlerin şifresiz canlı izleyebileceği mücadele TRT 1 kanalından ve Tabii platformları üzerinden naklen yayınlanacak. Gecenin bir diğer mücadelesi ise saat 23.00’da Flamengo-Bayern Münih arasında oynanacak. İşte 29 Haziran 2025 PSG-İnter Miami maçı TRT 1 canlı yayını izleme ekranı.

Felçiler yapay zeka ile konuşturuldu

San Francisco, 25 Haziran 2025 – UC Berkeley ve UC San Francisco’daki araştırmacılar, beyin-bilgisayar arayüzü (BCI) teknolojisinde devrim niteliğinde bir başarıya imza attı. Şiddetli felç nedeniyle konuşma yeteneğini kaybeden bireyler için doğal …